כמה מחשבות על איך לפתוח מערכה

משפט ידוע טוען ש-"You don't get a second chance to make a first impression". זה נכון גם לגבי פתיחת מערכה ראשונה ולגבי כמה וכמה רגעים בפתיחת המערכה. כשפתחתי את מערכת Unrelated Incidents, בחרתי לשלוח לכל השחקנים מייל היכרות עם העולם והמשחק שאנחנו עומדים לשחק, המייל נשלח ברביעי בנובמבר 2014 :

ברוכים הבאים ל"Unrelated Incidents", משחק של הליכה איטית ברחובות חשוכים בחלק הרע של העיר.

איפה שגם אתם וגם המפלצות שמתחבאות בסמטה נושמים בשקט ומקווים שאף אחד רע לא ישים לב אליכם.

מה אתם צריכים לדעת: המשחק יתקיים בעולם מאוד דומה לעולם של "תיקי דרזדן". ויתרחש בעיר שאותה כולנו ניצור יחד. בעולם מלא בתופעות על טבעיות, זו לא עובדה ידועה (בדיוק כמו העולם שלנו) אבל יש אנשים שיכולים לעשות דברים מדהימים, הם אף פעם לא נלקחים ברצינות. יכול להיות שאתם חלק מהאנשים הללו.

הדמויות שלכם מודעות לכך שישנם יצורים והתרחשויות על טבעיות. יכול להיות שהם הותקפו על ידי מפלצת בלילה כלשהו, ניהלו את ספרי החשבונות של קבוצת ערפדים או היו חלק מקבוצה שדרכה הם גילו על קיומו של העולם העל טבעי. האירוע שבו הן גילו שיש עולם על טבעי הוא לרוב אירוע טראומתי אז קחו רגע ותחשבו על איך הדמות שלכם נחשפה לעולם הזה.

כמה הערות על פיתוח הדמויות:

  •       לכל דמות יש קונספט ראשי, שזה תיאור בכמה מילים של מה שהיא, למשל "שוטר לשעבר", "מנתח מוח בעל התמכרות" או "פייה שנזרקה מעולם הפיות".
  •       לכל דמות יש את ה-"Trouble" שלה. שזה מה שמפריע לה להתקדם במה שהיא הייתה רוצה להתקדם בו בחיים (זה יכול להיות משהו שלילי כמו "התמכרות לסמים" או משהו חיובי שפשוט מקשה על הדמות כמו "מנסה לבלות כמה שיותר זמן עם המשפחה").
  •       אין שום סיבה שהדמות שלכם תהיה בת אנוש בעלת מקצוע יום יומי, העולם מלא בגזעים אחרים (ערפדים, אנשי זאב, רוחות, פיות, בני מרום, גזעים עתיקים, לבבות יסוד ועוד רבים…) ויש גם המון תחומיי עיסוק אקזוטיים (קוסמים, אנשי דת וכתות, חוקרי העל טבעי, האקרים, מלומדי ששת האומנויות, שומרי סודות, מתעלים, חובקי פרא, עוטיי נשמות ועוד). אבל (בשביל הנוחות) בואו נדאג שכל הדמויות שלכם יוכלו להיראות כבני אנוש (רוב הזמן) כדי שהמשחק לא יהיה מעיק כשמנסים ללכת ברחוב.
  •       לכל דמות יש קשר ללפחות מקום אחד או קבוצה אחת בעיר שהוא מיוחד בשבילם (מקום כמו: הכנסייה שהם הולכים אליה מידי יום ראשון, המשרד שלהם, הבית שלהם וכו, קבוצה כמו: השוטרים במשמרת הלילה, קבוצת החברים ממועדון הברידג', מעגל קוסמי הלבנה וכו).
  •       נא לא ליצור דמויות שהן: פסיכופתים רצחניים, דמויות בלא רגשות, חסרות מניע או שלא מוכנות להיות חלק מקבוצה (או שמתכננות מראש לבגוד בכל אדם). המשחק יהיה ברובו משחק של שיתוף פעולה והתמודדות עם אתגרים.

אם יש לכם רעיונות בסיסיים תשלחו אלי ואני אשמח שנפתח אותם ביחד ונוסיף להם עומק. אני אשלח טיזר קצת יותר מאורגן ברגע שאני אדע מה הדמויות של כולם.

אורי ליפשיץ,

מנחה.

המערכה נמשכה כמעט חמש שנים (Time of death: החמישי לאוגוסט 2019). ואני חושב שחלק ממה שגרם לה להמשיך כל כך הרבה זמן היה ההקפדה לאורך כל הזמן הזה לייצר עניין וריגוש, כל פעם מחדש. 

איזו מתנה להביא למרצה שלכם?

לפעמים סטודנטים שלי רוצים להגיד לי תודה בסופו של קורס, בייחדו אם מדובר בקורס ארוך או אינטנסיבי במיוחד. חלק שואלים במכללה מה כדאי להביא לי,

כמה מחשבות על איך לפתוח מערכה

סדנאות בעולמות שונים

יש לי את העבודה השוטפת שלי בניהול מוצר ובמקביל אני גם מעביר הרבה סדנאות. חלקן בנושאים סופר טכניים כמו להסביר תצורות פיתוח לאנשי מוצר וחלקן

לגלות עוד מהאתר נעים מאוד, בלוג

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

ליצירת קשר

בואו נדבר

סדנת KPIs ומדדי הצלחה

מבוא למדדי הצלחה

מעבר על מהם מטריקות, מהם KPIs, כיצד להגדיר מדדים ויעדים בצורה נכונה, היכרות עם מתודות לעבודה יעילה, ואיך להימנע מטעויות נפוצות.

תמחור

2,500 ש"ח, שעתיים, עד 10 משתתפים

ליצירת קשר

מייל: uri@optareconsulting.com

טלפון:
0523492627