כתיבת ההרפתקה Hell's Coming with Me – חלק 3

ברוכים הבאים לחלק השלישי של "בואו נראה איך אורי כותב הרפתקה".
אחרי שבפרק הראשון יצרתי קו עלילה בסיסי ובפרק השני רשמתי רשימה של מפגשים ומושג כללי מה קורה בכל אחד מהם. אנחנו מגיעים לשלב המהותי שבו אני יוצר מכל זה משהו שנראה כמו הרפתקה שאפשר להריץ.

בשלב הזה העתקתי את הרשימה למסמך גוגל דוק מסודר ועבור כל מפגש רשמתי במבנה מסודר את הפרטים הבאים:
תיאור כללי – מה מתרחש בתוך המפגש. פה אני גם אוסיף הערות למנחה לגבי המטרות של המפגש או מפגשים אחרים שקשורים למפגש הנוכחי.
רשימת נוכחים – זה תיאור קצת יותר מפורט של כל הדב"שים במפגש.
טקטיקות – מה כל דמות מתכוונת להשיג במפגש הזה וכיצד הן מתכוונות להשיג את מטרותיהן. במפגשים דיפלומטיים יש תיאור של מה המטרה של כל דמות שמשתתפת. עבור מפגשים קרביים אני מתאר את טקטיקות הלחימה של הדב"שים. זה יכול להיות משהו פשוט כמו "האורקים תוקפים בשתי קבוצות, אחת מימין ואחת משמאל במטרה לאגף את הדמויות" או משהו יותר מורכב כמו "שלושת הקשתים נשארים על המרפסת ומרכזים אש לעבר מטיל הלחשים הראשון שמטיל לחש, שני הלוחמים מסתערים לעבר הדמות הקרובה ביותר, והמתנקש מנסה להתחבא בצללים מאחורי הפסל ויתקוף בהפתעה את הלוחם המשורין ביותר". המטרה פה היא להקל על המנחה כדי שלא יצטרך לחשוב יותר מדי מה לעשות כשמתחיל הקרב.
השפעה סביבתית – זה סעיף שהוספתי רק בהרפתקה הזו ואני אוהב את ההשפעה שלו. בסעיף הזה אני מוסיף אלמנט מכני שמשפיע על המפגש הזה. זה יכול להיות משהו פשוט כמו הערה על כך שהמקום חשוך יחסית ונחשב ל "תאורה נמוכה" ומגביל את קו הראיה או משהו מורכב כמו טבלת השפעות כאוטיות על לחשים באיזור עם קסם כאוס. המטרה של הסעיף הזה היא לעודד אותי ליצור סביבות יותר דינמיות ומעניינות למשחק.
סטטיסטיקות – חשוב לי להוסיף סטטיסטיקות כבר בשלב הזה. כדי שאם מישהו ירצה הוא יוכל מיד להריץ את ההרפתקה הזו, פלייטסט זה אחד מהמקורות מידע הכי טובים שיהיה לנו לשיפור ההרפתקה. אבל בשביל לחסוך זמן ועבודה אני משתמש בתחליפי סטטיסטיקות.

בואו נתעכב רגע על נושא תחליפי הסטטיסטיקות. בגלל שאני רוצה שבסוף השלב הזה אפשר יהיה כבר להריץ את ההרפתקה. אז אני משתמש בתחליפים. למשל אם אני רוצה סטטיסטיקה של לוחם אפל שהוא חלק מכת מרושעת והסטטיסטיקות של cultist או cult fanatic לא מספיק טובות לי (למשל הן חלשות מדי או מתמקדות בהטלת לחשים ולא בתקיפה) אז אני פשוט מעתיק את הסטטיסטיקות של דביבון או אביר ורושם מעליהם "לוחם אופל".
אני מקפיד שהתחליפים יהיו ב-challenge rating שאני רוצה ועם יכולות שבגדול מתאימות. למשל התמחות בלחימה, הטלת לחשים, או עבודה בצוות.

ברור שבגרסה הסופית אני אשנה את הסטטיסטיקות כך שהשמות והיכולות המיוחדות יהיו תפורים בדיוק למה שאני רוצה אבל באמת שזו הרבה עבודה שאפשר לעשות גם מאוחר יותר.
אני עושה את זה כי מבחינתי מהרגע שהמפגשים כתובים ויש סטטיסטיקות לכל הדב"שים אז אפשר להתחיל לעשות פלייטסטינג כדי לראות מה עובד. ולעדכן סטטיסטיקות כדי שיהיו יותר מדויקות זה לגמרי משהו שיכול לקרות תוך כדי הפלייטסטינג.

מאיפה אני מוצא את הסטטיסטיקות? יש המון אתרים שמאפשרים לחפש מפלצות לפי כל מיני פרמטרים, עבור ההרפתקה זו השתמשתי באתר הזה בשביל למצוא את הסטטיסטיקות עצמן. ואז אני פשוט עושה צילום מסך לסטטיסטיקות ומעתיק למסמך. לא מאוד יפה או אלגנטי אבל זה כל מה שצריך לעכשיו כדי להתחיל פלייטסט.

בנסף אני משתמש בכלי לחישוב דרוג הקושי, בקרר הזהה השתמשתי ב-Encounter CR calculator. המטרה היא לבדוק את עצמי שלא להגזים עם רמת הקושי וליצור היתקלויות רצחניות. אני עושה את זה יותר מתוך הרגל בגלל שרוב האתרים לא מאוד מדויקים. זה לא אשמתם כמובן, חישובי CR במהדורה חמישית הם… לא מאוד מועילים למנחים. במהדורה שלישית/פתפיינדר מהדורה ראשונה, חישובי דירוג הקושי היו ממש כלי עבודה מעולה עבורי בבניית היתקלויות.

אם אני צריך ליצור דמות יותר רצינית, כלומר דב"ש מרכזי או דמויות מוכנות לשחקנים אני בדרך כלל משתמש באיזה מחולל אוטומטי לבסיס ואז משנה את התוצאות כדי להתאים למה שאני צריך. אני ממש אוהב את FastCharacter כי הוא נותן כמה אפשרויות לתצוגה וגם מאפשר לנעול רק אלמנטים מסוימים מהדף דמות וליצור את השאר.

זהו לעכשיו. יש שלד שאפשר להתחיל להריץ איתו.

מה יקרה בשלב הבא? אני אוציא קריאה ראשונה לפלייטסטינג, אמצע מפות לכל המפגשים, ואתחיל לבנות סטטיסטיקות ייעודיות לדב"שים. יאי!

החיים הם משחק פוקר

כשהייתי קטן הסבירו לי שהחיים זה כמו פוקר, כל אחד מקבל יד ומשחק.  אם קיבלת יד טובה אז החיים שלך יותר קלים. חלק מקבלים קלף