כתיבת ההרפתקה Hell's Coming with Me – חלק 1

אני רוצה לנסות משהו חדש בשבילי. אני הולך לתעד פה את תהליך יצירת ההרפתקה הבאה שלי. מן הסתם יהיו מיליון ספוילרים ובגלל עומס התהליך כנראה יקח יותר זמן מהרגיל אבל אני חושב שזה יכול להיות הצצה מעניינת לתהליך היצירה של הרפתקה.

מוכנים? יאללה.

קודם כל בואו נתחיל מההשראה. לא מעט מנחים כבר אמרו לי שהבעיה העיקרית שלהם עם כתיבת הרתקאות היא שהם לא יודעים איך בכלל להתחיל. אז הנה איך הרעיון הזה התחיל להתגלגל לי בראש: בשבועות האחרונים אני שומע המון את השיר Hell's coming with me מאת Poor mans poison. למה? בגלל איזה טרנד טיקטוקי שנהיה פופולרי לאחרונה.
תוך כדי שמיעה קלטתי שלשיר הזה יש כמה חלקים שנשמעו לי מעניינים בפני עצמם ומאז אני רציתי לכתוב הרפתקה שתגרום לחוויה דומה של להאזין לשיר. האמת היא שהרבה הרפתקאות שלי מתחילות כי משהו (שיר, מחזה, או אפילו אירוע בחדשות) גורם לי לרצות לתרגם את החוויה שלהם למשחק תפקידים. בכל מקרה, ממליץ לשמוע את השיר לפני שממשיכים כדי שתבינו על מה אני מדבר בהמשך:

סיימתם לשמוע? אחלה.

בואו ישר נתחיל מהפזמון כי הוא החלק הכי מגניב "I'm the righteous hand of god, and I'm the devil that you forgot". מהרגע הראשון ששמעתי אותו הוא גרם לי מייד לחשוב על warlock ועל paladin. התלבטתי אם יהיו שני דב"שים, אחד מכל סוג, אבל ככלל אני מעדיף להוריד את כמות הדב"שים שהכרחיים לעלילה למינימום ולהוסיף דב"שים שאופציונליים לעלילה. אז החלטתי לערבב את הדימויים וליצור פלדין טיפלינג.

בשיר מאוד ברור שיש עיר שממנה גירשו את הטיפלינג שלנו בצורה מש לא נעימה והוא חוזר להעניש את החוטאים שגירשו אותו. המוטיב של לחזור למקום שעשה עוול ולהעניש את החוטאים סגר לי עוד פינה לגבי מה תהיה השבועה של הפלדין והלכתי על שבועת נקמה (Oath of Vengence).

בסדר, צריך גם לחבר את הדמויות לסיפור הזה. אז הפלדין ישכור את הדמויות לבוא איתו ולחסל את התושבים המרושעים בעיר ההיא. בום, במכה אחת יש לנו גם מטרה וגם קרס עלילה.

אז יש לנו עיירה עם תושבים מרושעים. אבל מה עוד יש בעיירה הזו? איזה מקומות ואיזה דמויות? טוב, סריקה של מילות השיר מעלה לי כבר כמה רעיונות מעניינים:

There is a hill at the bottom of the valley

Where all the poor souls go when they die

סבבה, גבעה רדופת רוחות רפאים? תמיד טוב שיש אחת. עוד נמצא מה לעשות איתה

There is a town at the bottom of that hill

They got a secret that they keep like a slave

סוד? שנשמר כמו עבד? אני חושב על עיירת כורים שחלק מהכורים הוחלפו בגלמים או בזומבים. ברור למה זה סוד. טוב, אז אני מניח שיש גילדת כורים מרושעת.

They got a black magic preacher (ooh)

We'd do well to let him teach her

או. איזה כיף. יש לנו כהן מרושע! אני מניח שהוא מנהל את העניינים בעיר. אולי הוא גם זה שיצר את הגלמים במכרה? וככה הכורים עושים מה שהוא אומר? בכל מקרה אם יש כהן מרושע אז יש גם כנסייה.

רגע. מה זה שהוא מלמד מישהי? יכול להיות שהוא לקח נערה מהעיירה והיא מתלמדת שלו? או זו נערה שתועלה לקורבן? רגע! בואו נסגור כמה קצוות פתוחים. הנערה הזו היא האחות של הטיפלינג. סיפרו לו שהיא מתה בתאונה לפני שגירשו אותו מהעיירה. זה בטח יהיה טויסט מגניב לגלות שהיא חיה אבל תומכת בכהן המרושע. נקודות בונוס על זה שאת הקרב ההוא החבורה תצטרך לסיים בלי להרוג אותה.

ניסיתי לתפור קצת סיפור רקע מהחיבור של כל הדברים האלו ומה שיצא לי הוא: היתה בעיירת כורים ענייה משפחת טיפלינגים. הגיע לעיירה כהן חדש, ודי גזען כלפי טיפלינגים. התושבים לא מגרשים את הכהן למרות הגזענות כי הוא מרפא את האוכלוסיה וכי המכרה לאט לאט נהיה יותר ריווחי (בזכות הגלמים שהוא מספק לכורים). עם הזמן ההורים נפטרו ושני הילדים אומצו על ידי הפונדקאית המקומית. הנערה נשלחה עם משלוח אוכל לכורים ונאמר שהיא מתה בתאונה. עם הזמן התושבים נהיו יותר ויותר גזענים כנגד טיפלינגים בעקבות הטפות של הכהן עד שהפונדקאית ממליצה לטיפלינג שלנו לעזוב את העיר לפני שהתושבים האחרים יעשו בו לינץ. הוא עוזב ונהיה פלדין נקמה כדי להגן על יתומים כמותו מתושבים כמוהם. ועכשיו הוא פגש מישהו שעזב את העיירה וסיפר לו כמה המצב החמיר והכהן נהיה עוד יותר מרושע. אז הטיפלינג שלנו את החבורה שתבוא איתו לחסל את הרשע.

בסדר, שלב הבא: איזה מפגשים יהיו בהרפתקה?

מפגש עם הפונדקאית (דיפלומטיה עם תושבים אחרים), ביקור בבית הקברות איפה שהמשפחה של הטיפלינג קבורה (כנראה התקפה של רוחות רפאים כי כל העיירה מלאת באנרגיה מרושעת), הכורים והגלמים שלהם ינסו לעשות לינץ בטיפלינג (כן, נראה לי שגלמים יהיה הכי טוב, אולי flesh golems כדי שיהיה מרושע יותר ויתן סיבה למה חיללו את בית הקברות), הסתערות על הכנסייה (קרב מול הכהן המרושע והקולטיסטים שלו), על הגבעה מאחורי הכנסייה יהיה את איזור הקורבנות של הכהן הזה יחד עם השד\אווטר של אל מרושע שהוא סוגד לו וזה כנראה יהיה ה-BBEG.

כן, נשמע כמו שלד טוב להרפתקה.

כמה זמן כל התהליך הזה לקח? אולי כשקוראים את זה זה מרגיש כמו חצי שעה קלילה. אבל בעצם חשבתי על זה איזה שלושה ימים. הזמן הזה הוא ברוטו כמובן. רוב הזמן אני פשוט חושב על הרעיונות תוך כדי שאני עושה דברים אחרים כמו מקלחת או לשטוף כלים. היו מגוון של שלבי ביניים ורעיונות שהתלבטתי לגביהם. למשל האם צריך שני דב"שים מרכזיים או לא? עד כמה אני צריך להישאר נאמן למקור ההשראה הראשוני? האם זה שמוזכר אקדח בשיר אומר שאני צריך ליצור מקצוע של Gunslinger? כמה "תכנים קשים" אני רוצה להכניס להרפתקה הזו?

ההחלטות הללו הן החלק הכי מהותי בכתיבת הרפתקה. הן אלו שקובעות את גבולות הגזרה של ההרפתקה. עבורי, החלק הזה של לחשוב על מה בעצם ההרפתקה הוא החלק הכי כייפי. 

אז מה עושים בשלב הבא? ובכן מחלקים את כל מה שרשמתי למפגשים (Encounters) ומבינים מה קורה בכל מפגש כדי להיכנס למבנה מסדר של הרפתקה. הנה חלק 2 של תהליך יצירת ההרפתקה.

איזו מתנה להביא למרצה שלכם?

לפעמים סטודנטים שלי רוצים להגיד לי תודה בסופו של קורס, בייחדו אם מדובר בקורס ארוך או אינטנסיבי במיוחד. חלק שואלים במכללה מה כדאי להביא לי,

כתיבת ההרפתקה Hell's Coming with Me – חלק 1

סדנאות בעולמות שונים

יש לי את העבודה השוטפת שלי בניהול מוצר ובמקביל אני גם מעביר הרבה סדנאות. חלקן בנושאים סופר טכניים כמו להסביר תצורות פיתוח לאנשי מוצר וחלקן

לגלות עוד מהאתר נעים מאוד, בלוג

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

ליצירת קשר

בואו נדבר

סדנת KPIs ומדדי הצלחה

מבוא למדדי הצלחה

מעבר על מהם מטריקות, מהם KPIs, כיצד להגדיר מדדים ויעדים בצורה נכונה, היכרות עם מתודות לעבודה יעילה, ואיך להימנע מטעויות נפוצות.

תמחור

2,500 ש"ח, שעתיים, עד 10 משתתפים

ליצירת קשר

מייל: uri@optareconsulting.com

טלפון:
0523492627