כתיבת ההרפתקה Hell's Coming with Me – חלק 4

וואו, אנחנו כבר בחלק 4 של תהליך כתיבת ההרפתקה הזו! מדהים. בואו נעבור על הדברים שעשיתי בשבוע האחרון ואיך התקדמנו.

הוספתי מפות לכל אחד מההיתקלויות

בעיקרון אני לא ממהר להוסיף דברים לא הכרחיים להרפתקה. בטח ובטח לא מפות, כי זה יקר ודורש זמן של חיפוש ושל התאמות. אבל ידעתי שחלק מהפלייטסטרים שלי ירצו להריץ את ההרפתקה אונליין אז היה לי חשוב להוסיף מפות באיכות טובה כבר בשלב הזה. 

למזלי שלב החיפוש לקח קצת זמן. למה? כי כבר יצא לי לעבוד בעבר עם Christian Zeuch (ששכרתי בעבר בשביל שיעשה לי את המפה הנהדרת של ההרפתקה "100 סיבובים"). אני מאוד מחבב אותו אישית, ממליץ בחום על הבלוג שלו, וגם ממש אוהב את המפות שלו. אז את רוב המפות ישר קניתי מהחנות שלו ב-dtRPG (יש לו גם כל מיני Map Packs שווים, וגם מקבלים מפות חינם אם רשומים לניוזלטר שלו). 

ספציפית המפה שלו לבית הקברות פחות התאימה לאוירה שרציתי אז אחרי חיפוש קצר קניתי מפה נוספת מחברת Heroic Maps. שהמוצרים שלהם גם ממש אחלה.

הוספתי פעולות הנחייה להיתקלויות

בשביל מה כתבתי מדריך שלם לפעולות הנחייה אם אני לא משתמש בו? התחלתי להוסיף לכל היתקלות גם כמה המלצות לפעולות הנחייה שיוכלו לסייע למנחים ליצור את האפקט הרגשי שההרפתקה מנסה לייצר. אני ממש מקווה שיום אחד זה יהיה סטנדרט להרפתקאות מוכנות. עוד לא סיימתי את זה אבל זה אני מקווה לסיים במהרה.

הוצאתי קריאה למנחים לפלייטסט

מטופש ככל שזה ישמע, להוציא קול קורא למנחים עבור פלייטסט זה לא מעט עבודה. ואני אפרט פה מה העבודה הזו כוללת כדי שכשאתם תכתבו את ההרפתקה שלכם יהיה לכם יותר קל:

  • צריך להוסיף הקדמה לקובץ עם פירוט של מה אתה רוצה להשיג מהפלייטסט ועל מה שיגיבו לך.
  • אני אישית אוהב להוסיף גם מסמך נפרד בשביל פידבק מהמנחים שהריצו את ההרפתקה.
  • הצעד הבא הוא לכתוב פוסט, להוסיף תמונה ולפרסם בקבוצות הפייסבוק הרלוונטיות (משחקי תפקידים בישראל, שחקני תפקידים בישראל, מבוכים ודרקונים 5, וכיוצ"ב). כדי שאנשים יגיבו.
  • לאחר מכן פרסמתי גם בטויטר, ובכמה שרתי דיסקורד שאני חבר בהם. שזה כלל תרגום של פוסט ההזמנה לאנגלית. 
  • לכל אחד מהאנשים שמגיבים צריך לשלוח הודעת תודה וגם קישור לספרייה שיש בה את ההרפתקה, מסמך הפידבק, ואת המפות, בכדי שיוכלו להריץ.
  • כמובן שצריך לתזכר את המנחים מדי פעם (נניח כל שבוע) כי אנשים שוכחים

הגיבו לי בינתיים קצת יותר מחמישה עשר אנשים. זה אומר שכנראה יהיו 1-2 הרצות בשבועיים הקרובים. כן, הסטטיסטיקה היא בערך הרצה בפועל אחת לכל 10 אנשים שמגיבים. אני מקווה שכמה שיותר מהמגיבים כן יצליחו להריץ כי ככל שיש יותר פלייטסט אז לרוב המוצר יותר טוב. 

שיתוף פעולה!

פנה אלי השבוע אהרון שקד רוזנטל, ברנש חביב לכל הדעות בהצעה לשיתוף פעולה. הוא מתכנן להיכנס באופן יותר מקצועי לעולם כתיבת התוכן למשחקי תפקידים ושמחתי לאחד כוחות. זה תמיד נחמד לעבוד יחד עם מישהו על פרויקט, כי יש עוד קול מלבד הקול שבראש שלך להתייעץ איתו על דברים. ולי אישית תמיד כיף להעביר ידע הלאה. 

הזמנתי cover art

בשלב הזה הרגשתי כבר מספיק בטוח בהרפתקה בשביל להזמין את האומנות של הדף הראשי. למזלי יש לי חבר נהדר בשם אורי איילון (איזה אורי איילון? זה מקומיקזה? כן!) ששמח להכין עבורי את האומנות הזו כי זה כיף לו. לרוב העקרון שלי הוא לשלם לכל אחד שעושה עבורי משהו בתחום המקצועי שלו אבל היות והוא לא מתפרנס מציורים אז אני בסדר עם להשאיר את זה "בשביל הכיף". אגב, אין לכם מושג איזה חיסכון מטורף זה. אומנות גנרית באיכות שיכולה להיות אומנות ראשית עולה עשרות דולרים ואומנות יעודית ואיכותית לפי הזמנה עולה כמה מאות דולרים. ואם אתם רוצים לראות עד כמה ההבדלים מהותיים לכו ותראו את ההרפתקאות הנהדרות של אביעד טל מ-Beyond the screen, הראשונות משתמשות באומנות גנרית טובה ונראות סבבה אבל האחרונות הן עם אומנות שהוזמנה במיוחד והן מרהיבות.

התיאור שנתתי לתמונה: 

מקדימה: פלדין טיפלינג עומד מקדימה, מסביבו יש עוד כמה דמויות מוצללות של שאר הפארטי. 

רקע: מאחוריהם יש כפר בוער, מצד ימין יש בניין אחד גדול שהוא כנסייה שעולה באש. מצד שמאל יש גבעה שמעליה יש אבן חן ירוקה זוהרת ומאחוריה צללית של שד.

הדמויות יוצאות מהעיירה הבוערת אחרי שהן שרפו את העיירה

מוזיקת אוירה:  https://youtu.be/g33N8WKTVUI

הגמדים בונים!

חדשות טובות, הפודקאסט על כתפי גמדים חוזר בעברית ובפורמט חדש! אנחנו הולכים להקליט עונות קצרות כאשר כל עונה תלווה את תהליך היצירה של הרפתקה חדשה. העונה הראשונה מלווה את תהליך היצירה של ההרפתקה הזו. אז אם אתם נהנים לקרוא את הפוסטים האלו אתם בטח תהנו לשמוע בהרחבה על התהליך הזה. הפרק הראשון נמצא  באתר של הגמדים ואפשר כמובן להאזין ישירות ב-soundcloud או באפליקציית הפודקאסטים החביבה עליכם.


זהו, עכשיו נכנסים לשלב ההמתנה עד שאני אקבל פידבק מכל המנחים שיקראו ויריצו את ההרפתקה. לאחר מכן סבב שיפורים ותיקונים ואז מתחילה העבודה הקשה של עריכה, עימוד, ועיצוב.

מרצה יקר

על פי "אהוב יקר" המהמם מאת רונית שחרפארודיה: אורי ליפשיץ מרצה יקרלא עצרתי אפילו לראותכמה זה עובר לימרצה יקרלא השארת גם לא מצגתשתהיה לי לפני

איזו מתנה להביא למרצה שלכם?

לפעמים סטודנטים שלי רוצים להגיד לי תודה בסופו של קורס, בייחדו אם מדובר בקורס ארוך או אינטנסיבי במיוחד. חלק שואלים במכללה מה כדאי להביא לי,

כתיבת ההרפתקה Hell's Coming with Me – חלק 4

סדנאות בעולמות שונים

יש לי את העבודה השוטפת שלי בניהול מוצר ובמקביל אני גם מעביר הרבה סדנאות. חלקן בנושאים סופר טכניים כמו להסביר תצורות פיתוח לאנשי מוצר וחלקן

לגלות עוד מהאתר נעים מאוד, בלוג

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

ליצירת קשר

בואו נדבר

סדנת KPIs ומדדי הצלחה

מבוא למדדי הצלחה

מעבר על מהם מטריקות, מהם KPIs, כיצד להגדיר מדדים ויעדים בצורה נכונה, היכרות עם מתודות לעבודה יעילה, ואיך להימנע מטעויות נפוצות.

תמחור

2,500 ש"ח, שעתיים, עד 10 משתתפים

ליצירת קשר

מייל: uri@optareconsulting.com

טלפון:
0523492627