מה הסיפור?

כבר נאמר על Shooter Sandwich שיכול להיות שמדובר בכריך הטעים ביותר בעולם. יכול להיות שלא, אבל עד שלא תנסו תאלצו להמשיך לתהות. אני ממליץ, כמו עם כל דבר אחר, לעשות בחינה אמפירית של הנושא. היות ותהליך ההכנה מכיל זמן המתנה באמצע אני בחרתי ללוות את התהליך עם כמה כוסות של גלנפידיך 12 כדי לעזור לי להתמודד עם החלקים היותר מאתגרים של להמתין לכריך שיהיה מוכן.

מה צריך?

2 סטייקים

חבילת פטריות

2 בצלים גדולים

כיכר לחם עגולה

אסופת ספרי איכות (או כל דבר כבד משקל אחר)

(הערה: בתמונה פה הסטייקים מתחבאים מתחת לצלחת המכוסה כי זבובים)

כמה זמן זה לוקח?

4 שעות ברוטו, מינימום. תכלס איזה חצי שעה של עבודה.

איך מכינים את זה?

קוצצים את הבצל ואת הפטריות.

לוקחים את כיכר הלחם, עורפים את ראשה ומרוקנים את התוכן שלה כדי שיהיה לנו מקום למלא בכל טוב.

עכשיו אפשר לבשל את שני הסטייקים שלנו על מחבת סטייקים מוצלחת. אם אין מחבת סטייקים אפשר לאלתר. מומלץ להשאיר אותם לא עשויים עד הסוף כדי שיהיה הרבה נוזלים (לא לדאוג, הם יספגו).

ועכשיו אנחנו מטגנים את הבצל ואחרי שהוא תופס צבע מוסיפים את הפטריות. אני מעדיף להשתמש באותה המחבת בשביל שהבצל יספוג את הטעם של הסטייקים.

שימו לב: מרפדים את תחתית הכיכר עם סטייק אחד, ממלאים את השאר בתערובת הבצל והפטריות המטוגנים וסוגרים מלמעלה בסטייק השני.

עכשיו, עוטפים את כל הכריך בנייר אפייה,קושרים ואז עוטפים עם נייר כסף. ככה שהטעם לא יברח וכל התערובת תמשיך להתבשל במיצים של עצמה.

עכשיו צריך להפעיל לחץ על כל הסיפור הזה יהפוך להיות כריך שאפשר להכניס לפה. אני בחרתי להעמיד אסופת ספרים מעל הכריך שלי כי השכלה זה חשוב ולשתות קצת ויסקי טוב (כי על ויסקי טוב צריך להתענג) כדי להעביר את הזמן. צריך לתת לכריך הזה את הזמן להתענג על הספרות הטובה שהעמסתם עליו – שזה לפחות ארבע שעות. הנה עובדה משעשעת: הספר השישי מלמטה הוא "איש מחפש פר" מאת הנזיר הבודהיסטי גואו-אן (בתרגום נהדר של דן דאור ויעקוב רז). שהוא ספר שמכיל חידות זן (קואנים) לגבי היכן נמצא הפר לפני שעשינו ממנו סטייקים. אני יודע מה אתם חושבים והתשובה היא כן, זה בהחלט הרבה יותר מצחיק אחרי ששותים הרבה ויסקי.

לאחר ארבע שעות (מינימום!), מורידים את הספרים (או משקולות או מה ששמתם העיקר שיהיה לחץ על הכריך) ואפשר לפתוח את כל העטיפות.

חוצים את הכריך המשוטח לחצי (או רבעים) ורואים איזה יופי השכבות בפנים.

בתיאבון!

שיפורים ושדרוגים

האפשרויות הן כמעט אין סופיות בכריך הזה כפי שחיפוש גוגל מהיר על Shooter Sandwich יראה לכם. אפשר לעשות יותר משכבה אחת של מילוי, אפשר להפריד ביניהם עם עוד סטייק, אפשר ללכת לצד ההרבה פחות כשר ולהוסיף מגוון של גבינות או בייקון או שניהם או ללכת על אופציות יותר סולידיות כמו להכניס שכבת אנטיפסטי או שכבה של עגבניות מיובשות.

כמובן שלמרוח את החלק הפנימי של כיכר הלחם בממרח כלשהו מוסיף אפקט מרתק (ריבה או דבש במיוחד).

גרסת התכל'ס:

מרוקנים כיכר לחם עגולה, מכינים שני סטייקים, מטגנים תערובת של פטריות ובצל, מניחים סטייק בתחתית הכיכר, ממלאים בתערובת הבצל והפטריות וחותמים בסטייק נוסף. מניחים את מכסה הלחם ועוטפים היטב. מניחים משקל כבד מעל החבילה הארוזה וממתינים לפחות ארבע שעות. פותחים את החבילה ונום נום נום.

השאר תגובה