סיכום Dragonmeet 2019

בסוף השבוע האחרון נסעתי לי ליומיים באנגליה. היו לי שתי מטרות, הראשונה היתה לבקר בכנס משחקי התפקידים Dragonmeet, והשניה שלי היתה לפגוש חברים. יש לי הרבה חברים שהחליטו לעבור לחיות את חייהם באנגליה ולכן מבחינתי ביקור באנגליה זו הזדמנות מצוינת לפגוש חברים ותיקים ולהכיר חברים חדשים. האמת שהופתעתי עד כמה הכנס גדל מאז הפעם הקודמת שהייתי בו. השנה הוא התקיים בארבע קומות וכלל מעל מאה דוכנים ועשרות משחקים בכל אחד משלושת הסבבים של הכנס. כבר שאלו אותי כמה פעמים בימים האחרונים "תגיד אורי, שווה לטוס לחו"ל רק בשביל ללכת לכנס של יום אחד?". זו לא שאלה שבאמת אפשר לענות עליה, התשובה היא סוביקטיבית מדי, אבל אני אשתדל לרשום פה מה היו הדברים בכנס שאני חוויתי ושהפכו את החוויה הזו ל-"שווה את זה" עבורי.

הרצאות ופאנלים השנה היו שני חדרי הרצאות, בכל חדר התקיימו שמונה הרצאות במהלך היום. ההרצאות כללו נושאים מגוונים, החל מאיך להתחיל פודקאסט משלך, הרצאה מעניינת על LARP-ים ומגוון הרצאות על איך לשפר את המשחקים שלך. אבל גם הרצאות של חברות על משחקים חדשים או מוצרים שצפויים לצאת בקרוב. הנה רשימה של ההרצאות. זה אחד מהדברים שלא יוצא לי להיחשף אליהם בארץ וזה גם שונה מלראות הקלטות של פאנלים מכנסים אחרים. בשבילי היכולת ללכת לפאנליסטים\מרצים אחרי ההרצאה ולדבר איתם משנה את החוויה באופן משמעותי.

מספר משתתפים אני לא יודע כמה אנשים בדיוק באו לכנס. אבל למרות שהכנס התפרש על פני 4 קומות, הכל הרגיש מלא אנשים (אבל לא עמוס). ההערכות ששמעתי הן סביב 3,000 מבקרים (אני אעדכן אחרי שאני אקבל מידע יותר מעודכן).

לפגוש את האנשים שמאחורי המוצרים לפני כמה שנים פגשתי בכנס Dragonmeet את Rob Heinsoo המפתח של Three Dragons Ante (שזה משחק הקלפים האהוב עלי). השנה יצא לי לפגוש את Ed Jowett (שהוא הבחור מאחורי Shades of Vengence וכל קו המוצרים של Era, האמת שכבר יצא לי לדבר איתו בראיון בעל כתפי גמדים אבל לא פנים אל פנים), את Grant Howitt (הבחור מאחורי unbound, Money Heist ו-Goblin Quest ופיתח המון משחקי עמוד אחד בפטראון) ועוד כמה מפתחי משחקים. יוצא לי לדבר הרבה עם אנשים על משחקי תפקידים, על התיאוריה של משחקי תפקידים ועל פיתוח מכניקות אבל שיחה עם מומחים אמיתיים, כאלו שמשחקי תפקידים זו העבודה שלהם והניסיון שלהם מבוסס על עשרות מוצרים ואלפי פידבקים נותן פרספקטיבה אחרת ומקיפה הרבה יותר.

מוצרים משלימים (אקוסיסטם) – משחקי תפקידים לא חיים בריק. יש אקוסיסטם שלם של מוצרים משלימים או סתם קשורים: קוביות, משטחי משחק, תפאורה, מיניאטורות, הרפתקאות, שיטות משחק שונות, הרחבות, ביגוד ועוד ועוד. העובדה שהיו כל כך הרבה כאלו (מעל 100 דוכנים שונים) מעידה על השוק הגדול שיש באנגליה שיכול לתמוך באקוסיסטם כל כך גדול. היו גם כמה דוכנים של משחקי לוח, אבל רובם היו משחקי לוח שקרובים מאוד למשחקי תפקידים באופי המשחק או בתימה. 

התנסות במשחקים חדשים – מלבד סבבי המשחקים עצמם יש עוד שתי אפשרויות להתנסות במשחקים חדשים: 

משחקים על פי דרישה (חדר האינדי) – בחדר האינדי מתחילים משחקים כל שעה עגולה. ככה שגם אם לא נרשמת לאף משחק אתה יכול להגיע, לשמוע כמה חבר'ה מציגים את המשחקים שלהם, לבחור אחד מהמשחקים ולשחק שעתיים-שלוש. רוב המשחקים הם משחקי אינדי (ולכן השם) והעובדה שתמיד אפשר ללכת ולשחק גם אם לא נרשמת לכלום הופעת את חווית ה"פשוט ללכת בלי לתכנן מראש" לשווה את זה.

שולחנות הדגמה – ליד דוכנים של חלק מהחברות יש שולחנות הדגמה, בעיקר עבור משחקי לוח אבל היו גם כמה משחקי תפקידים, אם ראית משחק שמוצא חן בעינך אתה יכול לשחק עם נציג של החברה שמריץ לך משחק קצר כדי שתראה אם אתה נהנה ורוצה לקנות אותו. 

צדקה – באמצע אחד מסבבי המשחק כל המשחקים נעצרו ונכנס לחדר בחור גדול בתחפושת דרקון מטופשת שהציג את עצמו בתור דרקון הצדקה. הוא הסביר שהכנס תומך בארגון צדקה (ספציפית סיוע להומלסים אם אני זוכר נכון) וכל אחד יכול לקנות כרטיס הגרלה בפאונד (קצת פחות מחמישה שקלים) ולהיכנס להגרלה. הרבה מהחברות שמציגות בכנס תורמות מוצרים מגניבים ובסוף הכנס מגרילים את המוצרים בין כל התורמים. יכול להיות שזה נשמע מטופש, אבל בעיני העובדה שהכנס מספיק גדול בשביל שיוכלו למנף אותו לצדקה ולא כל המאמץ של ארגון הכנס מופנה רק ללדאוג שהכנס יתקיים אומר הרבה.

מחיר – כרטיס לכנס עולה 12 פאונד (זה סביב 55 ש"ח). זה זול. מאוד. ואני לא הייתי אפילו אמור לשלם את זה כי הרצתי משחק. כמו שניתן להבין הכנס מרויח כסף בעיקר מחסויות.

המשחקים עצמם – אחרי הכל מדובר בכנס משחקי תפקידים אז לא טרחתי לפרט אבל בכנס רצו הרבה משחקי תפקידים בשלושה סבבים (בוקר, צהריים וערב). אני אישית הרצתי את ההרפתקה האחרונה שלי "Escaping Thalamus's Lab" אבל היה מבחר מאוד מרשים של הרפתקאות.

מתחם Podcastzone – בזכות זה שפודקאסטים תופסים מקום הולך וגדל בעולם משחקי התפקידים היה מתחם שלם שמיועד לפודקסטים, בין אם להקלטה של משחקים ב-live, ובין אם לדיונים או מפגשי מאזינים. הנה רשימה של הפודקאסטים שהשתתפו) היה גם שולחן ארוך עם נציגים של כל מיני פודקסאטים שפרסמו את הפודקסאטים שלהם ועזרו למי שרצה למצוא את הפודקאסטים שהם כנראה הכי יהנו להאזין להם בהתבסס על העדפות של ג'אנר ותוכן.

מקום – הכנס התקיים באולם הכנסים של מלון Novotel west, וזה אומר כל כך הרבה. קודם כל האירוע מרגיש כמו אירוע שפונה לקהל בוגר ומתקיים באווירה מאוד מכובדת. ברמה הפרקטית זה גם אומר שהיו שני ברים בתוך אזורי הכנס עצמו ועוד מסעדה בלובי ושאר שירותים שאתם יכולים לצפות ממלון מכובד כמו לובי גדול ונוח, שירותים נגישים, מקום מרווח ועוד.   

אני מקווה שהסיכום הזה יעזור לכם להחליט בעצמם אם ללכת לכנס כזה יהיה "שווה את זה" עבורכם.

Dragonmeet 2019
Dragonmeet 2019 – Trade Hall

מכיוון שיום שלם של משחקים בכנס זה לא באמת מספיק אז במהלך היום השני אירגנתי לעצמי יום משחקים עם חברים. הזמנתי הרבה חברים ליום של משחקים בדירה שהתגוררתי בה. עשינו סבב בוקר של ההרפתקה exotic ingredients בעולם המערכה Crystal Heart, שזה עולם המערכה המצוין של Up to Four Players מאת ערן אבירם ואביב אור המופלאים (קנו את עולם המערכה!). את ההרפתקה הריץ ערן עצמו ואת שאר היום בילינו בלשחק אינספור משחקי לוח בזמן שחברים, ישנים וחדשים, באו והלכו. הרעיון של יום משחקים פוסט כנס עבד ממש טוב ואני מתכוון לשחזר אותו בעתיד. זו הזדמנות נהדרת לדון במה שהיה בכנס, ולדבר יותר לעומק עם אנשים חדשים שיצא לי להכיר. 

תמונות מהכנס והטיול בכללי אפשר לראות באלבום הפייסבוק הזה.

יאללה, מקווה נפגש בכנס הבא,

אורי.

איזו מתנה להביא למרצה שלכם?

לפעמים סטודנטים שלי רוצים להגיד לי תודה בסופו של קורס, בייחדו אם מדובר בקורס ארוך או אינטנסיבי במיוחד. חלק שואלים במכללה מה כדאי להביא לי,

סיכום Dragonmeet 2019

סדנאות בעולמות שונים

יש לי את העבודה השוטפת שלי בניהול מוצר ובמקביל אני גם מעביר הרבה סדנאות. חלקן בנושאים סופר טכניים כמו להסביר תצורות פיתוח לאנשי מוצר וחלקן

לגלות עוד מהאתר נעים מאוד, בלוג

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

ליצירת קשר

בואו נדבר

סדנת KPIs ומדדי הצלחה

מבוא למדדי הצלחה

מעבר על מהם מטריקות, מהם KPIs, כיצד להגדיר מדדים ויעדים בצורה נכונה, היכרות עם מתודות לעבודה יעילה, ואיך להימנע מטעויות נפוצות.

תמחור

2,500 ש"ח, שעתיים, עד 10 משתתפים

ליצירת קשר

מייל: uri@optareconsulting.com

טלפון:
0523492627