איזו מתנה להביא למרצה שלכם?

Uri Lifshitz

איזו מתנה להביא למרצה שלכם?

לפעמים סטודנטים שלי רוצים להגיד לי תודה בסופו של קורס, בייחדו אם מדובר בקורס ארוך או אינטנסיבי במיוחד. חלק שואלים במכללה מה כדאי להביא לי, חלק שואלים אותי ישירות, ואחרים מעלים רעיונות משלהם. אני יכול להזדהות, הרבה פעמים רציתי להביא משהו למרצים שלי. חלק מהסיבה שאני אוהב ללמד היא שהיו לי מרצים מדהימים בעבר והרגשתי עד כמה מרצה טוב יכול לשנות את איך שאתה רואה את העולם. אם במקרה אתם גם רוצים להביע הערכה למרצים שלכם (ואני ממליץ) אז הנה כמה הצעות שמתבססות בעיקר על דברים שסטודנטים שלי עשו בעבר, אולי זה יתן לכם רעיונות כדי שיהיה לכם יותר קל להביע את הערכתם למרצים שלכם.

כמובן שהבעת הערכה יכולה להיות משהו שנעשה באופן אישי או קבוצתי. לקבוצתי יש יתרון בכך אם אתם קונים מתנה אז אפשר להתחלק בעלות או לחלק את המאמץ בין כולם. מצד שני משהו ממכם בלבד ירגיש יותר אישי.

בכל מקרה הנה כמה רעיונות:

הבעת הערכה – אני לא חושב שיש משהו שמעודד מרצים יותר מלקבל מחמאה או הבעת תודה מהסטודנטים שלהם. יש כמה דרכים שונות לבטא את ההערכה הזו:

הבעת הערכה אישית – אפשר ללכת למרצה בסוף הקורס ולומר לו שנהניתם מהקורס או שלמדתם הרבה. אם זה מביך אתכם אז אפשר לשלוח הודעה או מייל עם מה שרציתם להגיד. מבחינתי לשליחת מייל יש יתרון גדול כי זה משהו שקל יותר לשמור ולתייג בתיקיית ה"אגו" שלך כמרצה. שאפשר גם להינות ממנו מאוחר יותר כשאתה פנוי רגשית ולא באמצע ההמולה של לסיים קורס. 

הבעת הערכה בפני ההנהלה – אני אישית מרצה פרילנסר, זה אומר שאם אתם אומרים באופן אישי למנהלים של המכללה או לקשרי סטודנטים שאני מרצה טוב זה עוזר לי. כמו כן, זה יכול להיות חשוב לציין את זה גם בפני המנהלים שלכם אם אתם בקורס שהעבודה שלכם משלמת עליו, אני אישית מקבל הרבה עבודות ייעוץ מסטודנטים לשעבר או מהמנהלים שלהם ששמעו עלי. 

הבעת הערכה פומבית – פוסט עם תיוג בפייסבוק, טוויטר (נו טוב, X), או לינקדאין גם מקדם את המוניטין של המרצה אבל מה שיותר חשוב, הוא עוזר לאנשים אחרים לבחור קורסים שיותר מתאימים להם עם מרצים שיעזרו להם להגשים את הפוטנציאל שלהם. 

וכמובן שתמיד אפשר לקחת את הבעת ההערכה שלכם עוד צעד קדימה עם מתנות!

ברכה / תעודת הוקרה – לא צריך השקעה של הרבה כסף, זמן, או מאמץ בכדי להביע הרבה הערכה. ברכה אישית או תעודת הוקרה, בייחוד כאלו שמכילים איזו בדיחה פנימית או חלק מהווי הקורס לגמרי תעביר למרצה את המסר. 

כל דבר עם חריטה אישית – יש הרבה חנויות שאפשר לקנות בהן מגנים, גביעים, חרבות וכיוצ"ב עם חריטה. לא חייבים ללכת לחנות מתנות לגבר ולקנות חרב עתיקה אבל מגן קטן או משהו מגניב לשים על השולחן עם אמירת תודה, שם הקורס, והתאריך זו מזכרת נהדרת.

מתנות כלליות – אי אפשר לטעות עם הקלסיקות. מכתב תודה שעוטף חבילת שוקולד או בקבוק יין ישמחו לבב אנוש. 

חולצות מגניבות – אחד מהקורסים שלי השקיע וקנה רביעיית חולצות עם הקדשות אישיות: לי, לזוגתי, לילד הגדול, ולילד הקטן. עם הכיתובים: CEO, CPO, beta, startup בהתאמה. הם לגמרי מקבלים אקסטרה נקודות בזכות המחשבה על שאר המשפחה. 

מתנה מקורית לחלוטין – פה כבר אתם צריכים להבין מה היכולות המיוחדות שלכם, מה אתם יכולים לייצר שמיוחד ליכולות שלכם או לקורס שעברתם. אחת הסטודנטיות שלי היתה שותפה במבשלת בירה אז לכבוד סוף הקורס היא הכינה בירה מיוחדת בעטיפה מותאמת אישית והביא כמה ארגזים עם בקבוקי בירה כמזכרת לכל הסטודנטים בקורס (וגם לסגל של המכללה). 

בסופו של דבר אני חושב שהרבה יותר חשוב להביע את ההערכה שלכם מאשר כמה מקורית או יקרה הדרך שבה מביעים אותה. אני ארויח הרבה יותר כסף אם אני רק אעבוד כיועץ ניהול מוצר מאשר לנצל חלק מהזמן שלי כדי ללמד. אבל עבורי ועבור רוב המרצים שאני מכיר הבעות הערכה הן הדלק שמניע אותנו להמשיך ללמד, הן מדד שמראה לנו מה הערך שאנחנו מספקים לסטודנטים שלנו, ולמה שווה להמשיך להתמיד בזה.

לגלות עוד מהאתר נעים מאוד, בלוג

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

ליצירת קשר

בואו נדבר

סדנת KPIs ומדדי הצלחה

מבוא למדדי הצלחה

מעבר על מהם מטריקות, מהם KPIs, כיצד להגדיר מדדים ויעדים בצורה נכונה, היכרות עם מתודות לעבודה יעילה, ואיך להימנע מטעויות נפוצות.

תמחור

2,500 ש"ח, שעתיים, עד 10 משתתפים

ליצירת קשר

מייל: uri@optareconsulting.com

טלפון:
0523492627