לפעמים צריך לתכנן את הקמפיין שלך 18 חודשים קדימה

בסוף השבוע האחרון שיחקנו את הסשן האחרון של העונה הרביעית של קמפיין Unrelated Incidents. סשן שלאחריו אנחנו יוצאים להפסקה של מספר חודשים בעקבות הלידות הצפויות של שתיים מהשחקניות ומי יודע מתי נחזור לשחק את המערכה הזו. עכשיו מרגיש כמו זמן טוב להעלות על הכתב משהו שעבדתי עליו במשך כל השנה וחצי שאנחנו שיחקנו. הקמפיין הזה היה מיועד להיות חמש עונות והגראנד פינאלה של העונה החמישית היה אמור להיות משהו שרציתי לעשות כבר הרבה מאוד זמן: קרב אבוד מול ישות בעלת יכולת שליטה בזמן.

אבל… איך משחקים ישות שיכולה לשלוט בזמן? איך ישות כזו תתנהג? מה ישות כזו תעשה? לאחר מחשבה הבנתי שיש רק מסקנה הגיונית אחת: אם מישהו אי פעם יצליח להיות איום עבור ישות כזו הישות פשוט תחסל אותו הרבה לפני שהוא יוכל להפוך להיות איום. זה היתרון הכי גדול של שליטה בזמן או ראיית עתיד ואין דרך אמיתית לעקוף את זה.   

בסוף המפגש האחרון אחת מהדב"שיות שהשחקנים הצליחו לגרום לה לעזוב את הצד המרושע ולחבור אליהם פנתה אל דמויות השחקנים והתוודאה בפניהם שמי שמוביל את הצד שמתנגד להם הוא ישות בעלת יכולת לראות את העתיד ולשנות את העבר ושאותה ישות הראתה לה שחברי הקבוצה הולכים להילחם כנגדה ושאחד מחברי הקבוצה יצליח להביס אותה ולכן לכן, כפי שמצופה מישות בעלת שליטה בזמן, היא הטיל כישוף אדיר שמחק את הדמות שניצחה אותה מהמציאות. זה היה רעיון שקשה לבלוע ורק כשהדב"שית הבהירה להם שהיא לא מנסה להזהיר אותם מפני איזו סכנה עתידית הם הבינו. זה משהו שכבר קרה. היה עוד מישהו איתם, אותו מישהו שהיה יכול להביס את הישות האפלה, והישות כבר נפטרה ממנו.

כדי להסביר למה ההצהרה הזו מרגשת, אני צריך לומר משהו על איך בניתי והכנתי את השחקנים לרגע הזה. במשך השנה וחצי שאנחנו משחקים, דמויות רבות שפנו אל הדמויות התבלבלו ואמרו "חמשתכם" במקום "ארבעתכם". כאשר הדמויות קיבלו מתנות או גמולים (כרטיסים להצגת אופרה של "פאוסט", עציץ עם פירות קסומים וכו…) לעיתים קרובות היו חמש מתנות במקום ארבע. כאשר הזמינו מקומות עבורם במסעדה תמיד היה מקום אחד יותר מידי בשולחן. ניסיתי ללכת על הקו הדק בין להיות ברור מידי שמדובר במוטיב חוזר לבין לגרום לזה להיראות כמו משהו טבעי, טעות של דמות או אפילו שלי כמנחה ששכחתי דמות כזו או אחרת.

רק ברגע זה השחקנים שלי הבינו שלאורך כל השנה וחצי שהם משחקים היתה בעצם דמות נוספת בקבוצה. דמות שנמחקה מעולם המערכה אבל לא באופן מושלם והשאריות שניתן היה לראות למחיקה הזו גרמו להבנה הזו להיראות עוד יותר טבעית. לכולם היה חבר נוסף, בן ברית כלשהו שנעלם עוד לפני שהתחלנו לשחק את הקמפיין הזה. כמו שכתבה לי רותם ברוכין, אחת מהשחקניות: "כבר מהעונה הראשונה עקבתי אחרי הרמזים וכתבתי אותם בכל פעם שהופיעו. היתה לי תחושה ברורה שדמות נוספת אמורה היתה להצטרף אלינו בהמשך, וככל שהעונות המשיכו והרמזים התאספו התחלתי להרגיש שדמות מסויימת היתה אמורה להצטרף אלינו בהתחלה, וקרתה טעות שבגללה לא נפגשנו. כשזה נחשף בסוף הסשן לא הייתי מופתעת מכך שהחשדות שלי התאמתו אלא מכך שהרמזים האלו באמת נשתלו לאורך כל העונות, מהרגע הראשון".

היו רמזים מקדימים נוספים ברמת המטא-גיימינג, בבחירת חומר הנושא של ההרפתקאות שלנו. שתיים מההרפתקאות שלנו היו על דמויות לכודות שלא יכלו לתקשר עם העולם, מכשף מסוים בשם סוון יורגנסון יכל למחוק זכרונות ולאחר מפגש עימו הדמויות לא זכרו דבר ממה שהתרחש. חשבתי לא מעט איך אני אוכל ליצור את התחושה הזו בקרב השחקנים שלי ובסופו של דבר השגתי את האפקט הזה על ידי שסיימתי מפגש אחד בדפיקה על הדלת כאשר מצידה השני של הדלת ממתין אותו מכשף והתחלתי את מפגש המשחק הבא כשאני מתאר את הצליל של הדלת נטרקת לאחר שיורגן עוזב. לשחקנים לקח כמה רגעים להבין שהזיכרון של הדמויות שלהם נמחק. עוד רמז מתרים מבחינת הנושאים היה בעונה האחרונה שם היו סט של מזוודות שהן כיסי זמן שדמויות יכלו להישאב לתוכן ולהיות במצב של סטסיס מחוץ לרצף הזמן. הנושא של קיום בעולם או להיות מוקפאים מחוץ לו היה תימה מרכזית בקמפיין הזה ואני רוצה לחשוב שזו רק הגדיל את האפקט הסופי היות ומחשבות ושאלות לגבי איך זה מרגיש כשאתה מחוץ לעולם היו אלמנט מהותי מהמשחק.

אלו היו ארבע עונות מרתקות ואני עדיין מתמלא מרץ כל פעם שאני חושב עליהן. אני משער שזה בזכות אותה הסיבה הבסיסית שהובילה אותי בהרצת המערכה הזו: כי בכל סשן מתתי מסקרנות לדעת מה יקרה. כן, העלילות שכתבתי היו מסועפת ומורכבות וחצי מהן בכלל לא באו לידי ביטוי במשחק עצמו אבל העלילות שהשחקנים שלי יצרו: איתי, אחד עם השני או עם עצמם היו מדהימות עוד יותר ואני פשוט לא הצלחתי לשמוע מספיק מהן לא משנה כמה שיחקנו. אני מאחל לכל מנחה שיהיו לו שחקנים מדהימים שכאלו וכזו תחושת סקרנות בלתי נדלת לפני כל מפגש. זו חוויה ייחודית שאני לא בטח אם אנשים שלא משחקים משחקי תפקידים יכולים בכלל להבין אותה.

מה יקרה בעונה החמישית של Unrelated Incidents? איך אפשר להתמודד עם מישהו שיודע את העתיד ויכול למחוק אנשים מהמציאות? מי היה החבר החמישי בקבוצה? האם תהיה עונה שישית? שאלות מצוינות.

You may also like...

%d בלוגרים אהבו את זה: